گام دوازدهم: دوستی با دو حامی اصلی زندگی ما

دو قانون معنوی

عنوان: حامی و منبع بزرگ بشر چیست؟

  • مقدمه

در زندگی، همه ی ما به دنبال موفقیت هستیم. ما فکر می کنیم هر چه بیشتر بدویم به دستاوردهای بیشتری می رسیم. غافل از اینکه گاهی شما باید جای دیگری سرمایه‌گذاری (وقتی، مالی یا انرژی) کنید تا زندگیتان دستخوش تحولات بزرگ شود.

 در این متن می خواهم شما را با دو قانون معنوی آشنا کنم:

اول خدای متعال، دوم پدر و مادر یا کسانی که ما را بزرگ کرده اند و حامی ما هستند.

 گام دوازدهم: دوستی با دو حامی اصلی زندگی ما

  • طرح بحث

نسل امروز در بسیاری از موارد از نسل قبلی باهوش تر و زیرک تر است. آنها خیلی نسبت به نسل های قبل اطلاعات بیشتری دارند و از سنین بسیار پایین مفاهیم را درک می‌کنند. اما درصد زیادی از نسل امروز حالشان خوب نیست. آنها هر کاری می کنند باز هم به احساس آرامش و شادی عمیق نمی رسند. اما چرا؟

برای نسل امروز پول، شهرت، ثروت، لباس و… بسیار مهم شده که البته من هیچ مخالفتی با ثروتمند شدن یا به زبان عامیانه پولدار شدن و زندگی خوب ندارم و داشتن رویاهای بزرگ مادی را تایید می‌کنم. اما اینجا یک حلقه ی گمشده وجود دارد و ارزش بسیار بزرگی به دلایل مختلف به نسل جدید منتقل نشده است. دو قانون نانوشته زندگی را به خاطر داشته باشید:

اول، استفاده از قوانین معنوی و کسب رضایت خدا

دوم، کسب رضایت یا قدم برداشتن برای آسایش پدر و مادر یا کسانی که ما را بزرگ کرده اند.

نمی دانم خدا را در ذهن شما چطور ترسیم کرده اند اما در ذهن من و بسیاری خدا را بسیار ترسناک و بسیار جبار ترسیم کرده اند. به گونه ای که  اکثر بچه های دهه ۵۰ و ۶۰ از خدا می ترسند. اما دربرنامه ی ذهنی بچه های دهه هفتاد و هشتاد و حتی نود وضعیت به گونه‌ای متفاوت است.

در این نسل، راحت طلبی و لذت جویی و آزادی فکری و ذهنی  کمی بیشتر از اندازه مهم و بُلد شده است. البته نه برای همه افراد، بلکه برای درصدی. منظور من این نیست که لزوماً باید شما دین خاصی را قبول کنید، من با اینکه دین را بسیار دوست دارم، در این متن توجه صحبتم به انسانیت است.

هر چه شما به انسانیت و خداوند نزدیکتر شوید، حال دلتان بهتر می‌شود. اینکه آدم خوبی باشیم، صادق و راستگو ، خالی از حسادت و خالی از  کینه، خالی از خشم و تنفر. برای همه ی انسانها و حیوانات کره زمین آرزوی موفقیت کنیم و درعمل هم هر کسی در حد توان خود گامی بردارد.

گاهی خلوت کرده و با خدای خود صحبت کنیم. گاهی به پرورشگاه یا بهزیستی برویم و از سالمندان یا بچه‌های بی‌سرپرست بازدید کنیم. اگر می‌توانیم حمایت مالی کنیم، اگر نه، با تنقلات ساده یا حتی یک لبخند دل آنها را شاد کنیم.

شاید حرفم  کمی عجیب باشد ولی اگر می خواهید در کار و پول و سلامتی و رابطه عاطفی خود موفق تر باشید، یکی از المان‌های مهم استفاده از قوانین معنوی این دنیاست.

من قصد پند دادن یا نصیحت کردن ندارم، من فقط در هر متن، یکی از قوانین را که سال‌ها با گوشت و پوست و استخوان خود لمس کرده‌ام  بیان می کنم و شما کاملا آزادید که با من موافق باشید یا من را رد کنید. اما قبل از هر تایید یا عدم تایید، فقط از شما می خواهم کمی حرف ها یا تمرینات من را در عمل به کار بگیرید و بعد از آن رای نهایی را صادر کنید.

 اول، استفاده از قوانین معنوی و کسب رضایت خدا

یکی دیگر از قوانین قوی این دنیا این است که هر از چند گاهی یک گام برای آسایش پدر و مادر یا کسانی برداریم که از بچگی برای آسایش ما خیلی کارها کرده اند. من نمی‌گویم که اختیار زندگی خود را به آنها بدهید یا رشته و کار و لباس و همسری را انتخاب کنید که برای شما انتخاب می‌کنند. شما آزاد هستید. اما از شما تقاضا می‌کنم به آنها عشق ورزیده برایشان هرچند کوتاه، انرژی، زمان یا پول خود را هزینه کنید.

پای درد دلشان بنشینید، آنها را در آغوش بگیرید و بگویید که دوستشان دارید. شاید فردا دیگر دیر شده باشد.

طی سالها تحقیقاتم به این نتیجه رسیدم که اگر انسان هم قوانین مادی مثل :باورها، تجسم، تلاش، برنامه‌ ریزی، تمرکز، سماجت، اعتماد به نفس و… را رعایت کند و هم قوانین معنوی مانند :راستگو بودن، محبت به خلق خدا، محبت به حیوانات و گیاهان، کمک و حمایت پدر و مادر و فقرا و… را در نظر بگیرد، هم خیلی سریعتر به اهدافش می رسد هم حال دلش خوب است. این یعنی یک زندگی پویا. این یعنی استفاده کردن از تمام قوای خود برای ساختن یک زندگی فوق العاده.

حال، از شما تقاضا می‌کنم به این دو حامی بزرگ خود فکر کنید، اول خدا دوم پدر و مادر و برای هر کدام یک نامه جداگانه یادداشت کنید. درد و دل کنید، فریاد بکشید، گریه کنید، تفکر کنید، بگویید که چقدر دوستشان دارید، بگویید که اگر یک روز نباشند واقعاً شما چه احساسی دارید. غرور و دلخوری را کنار گذاشته و تا فرصت دارید این کار را انجام دهید.

اگر پدر یا مادر یا هر دو را از دست داده اید نامه را نوشته و بر سر مزار ایشان یا در خلوت خود، یک بار برایشان بخوانید و از آنها بخواهید برای شما آرزوی خوشبختی و موفقیت کنند.

نمی‌دانم چقدر بامن همسو هستید، اما این را می دانم که اگر امروز به جایی رسیده ام، کوچک یا بزرگ، اول خواست خدای من بوده و بعد از آن خانواده‌ای که من را حمایت کردند. همین جا از ایشان تشکر می‌کنم و عذرخواهی بابت اینکه هم به خداوند هم به پدر و مادر و خانوادم خیلی خیلی خیلی بدهکارم و امیدوارم بتوانم در ادامه ی راه اندکی از زحماتشان را جبران کنم.

دو حامی بزرگ : پدر و مادر

  • نتیجه گیری

حال بشر امروز خیلی مساعد نیست. بشر امروز می‌خواهد فقط و فقط با قوانین مادی که به او از محیط القا شده موفق شود. قوانین مادی بسیار مهم هستند اما از آن مهم تر، قوانین معنوی است که سرنوشت هر کدام از ما را شکل می دهد.

امیدوارم در این مسیر بتوانیم با هم قوانین مادی و معنوی را هرچه سریعتر کشف کرده و اجرا کنیم تا بتوانیم زندگی پویا تری داشته باشیم .

دوست و همراه همیشگی شما

 رامین لوزانی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *